Hva skal Viken Arbeiderparti gå til valg på?

Programkomiteens førsteutkast er klart.

Send inn ditt forslag bilde

Programkomiteen har nå lagt frem førsteutkastet til program for Viken Arbeiderparti. Hva synes du?

Vi ønsker oss innspill fra deg som er medlem i Arbeiderpartiet og bor i Viken. Programmet kan du laste ned på denne siden og link til skjema for å sende forslag finner du under.

Jeg har forslag til programmet!

Tonje Brenna har ledet programkomiteen. Det har ikke bare vært lett.

- Det er fortsatt ikke avklart hvilke tjenester fylkeskommunene får ansvaret for og det er uklart hvordan økonomien vil se ut. Vi vet med andre ord ikke hvilke oppgaver vi skal løse, eller med hvilke penger de skal løses med, sier Brenna

- Men noen ting vet vi. Vi vet at vi er sosialdemokrater. Vi vet at Viken er et langstrakt fylke med sammensatte utfordringer. Og vi vet at Arbeiderpartiet må ha løsninger på folks utfordringer, uansett hvor de bor i Viken. Det forventer folk av oss, og det forventer vi av oss selv.

Nå er Brenna og resten av programkomiteen spent på tilbakemeldingene fra organisasjonen. Som vanlig sendes også programmet til alle kommune- og fylkespartier. Høringsfristen er 1. desember og forslagene behandles av programkomiteen i møtet den 7. desember. I etterkant av dette sendes et endelig programforslag til organisasjonen og programmet skal vedtas 12. januar 2019. Kommunepartier sender sine innspill på mail til [email protected].

Komiteen ser fram til gode innspill fra deg og hele resten av organisasjonen.

Lykke til med programarbeidet!

Leder av programkomiteen i Viken

Tonje Brenna, leder av programkomiteen.

• Tonje Brenna, Akershus
  • Arild Burud, Akershus